andhika | tharuna

"sekelumit kisah [ SUKA & DUKA ] anak penghujung benua"

Friday, June 10, 2005

Adik


adik
Originally uploaded by andhika tharuna.
ni dia kucing kesayangan aku kat kampung! baka tempatan jer. citer pasal kucing ni, aku tokleh ingat satu insiden yang menimpa aku awal bulan mei yang lepas. masa tu aku dalam perjalanan pi jalan bukit bintang dalam hujan lebat. aku singgah shell kat situ nak isi minyak. sebelum sampai shell, aku nampak satu skuter yang penuh ngan kucing dalam ujan lebat tu. eh! aku kenal ler orang tu, dia ada kuar dalam majalah mastika! maskot bukit bintang! jerit aku ngan 2 orang member yang ada dalam kereta. secara kebetulan si penunggang skuter tu ngan kucing2 nyer pun singgah di stesyen minyak tu jugak, mungkin sebab nak tunggu hujan teduh kot... aku tengok ramai orang kat situ memandang kucing2 tu dgn penuh minat & excited sekali! lepas isi minyak, aku cuba mendekati kucing2 tu... tup2 dgn tak disangka2, owner kucing tu menengking aku dgn suara yg amat keras. DON'T DISTURB! terkejut aku! apa salah aku? aku baru nak tegur jer kucing2 dia dah kena herdik macam tu sekali?! masa tu aku rasa malu sgt, org sekeliling semua pandang aku. kawan2 aku yg berada kat kereta pun tercengang. kalau tak beri sentuh atau tegur kucing2 dia pun, janganlah sampai macam tu sekali marahnyer... kita kan rakyat malaysia, terkenal ngan adab sopan... tak boleh ker tegur dgn secara baik? ermmm... nilah orang kita, baru terkenal sikit, hidung dah tinggi sejengkal...

1 Comments:

  • At 1:41 AM , Blogger UH aiman said...

    mmng doe jamil kucing tuh,
    bjet lebih,ckp jge kucing la,mender la
    akuh tngk dier bwat pameran kcing sian gler
    biar dkat tngh pns terik
    bekas makanan pon akuht ngk xder
    bis bler la kucing dier tuh mkn
    berjam2 posing
    nih dah kira abbusing dah nih

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home