andhika | tharuna

"sekelumit kisah [ SUKA & DUKA ] anak penghujung benua"

Friday, March 17, 2006

Filem Seram!

Image hosting by Photobucketaku ni sebenarnya peminat filem2 seram. dari kecik sampai dah besar panjang ni minat aku tonton citer seram memang tak pernah berubah. tapi bukan semua citer seram aku sanggup tengok. masa kecik2 dulu aku suka tengok citer seram dari hong kong, alah hantu yang lompat2 tu! hehehe... kekadang lepas tengok citer tu mesti takut nak pi kencing! selalunya aku ajak adik aku temankan pi toilet! tahun 80-an indonesia antara pengeluar filem terbesar kat asia dan filem2 seram antara yg diorang keluarkan termasuklah sundal bolong, mak lampir, pernikahan berdarah (usahasama dengan malaysia), nyi roro kidul dan lain2 lagi ler... malaysia pun ada keluarkan filem seram masa tu... dan yang paling menonjol citer rahsia & misteri rumah tua ( kedua2 nya lakonan noorkumalasari). awal abad ke-21 ni filem2 seram keluaran asia kembali mengganas. dimulakan dengan kemunculan nang nak dari thailand, the eye (singapore & thailand), the ring (jepun), dark water (jepun) dan beberapa filem seram dari korea, hong kong & india. antara filem seram kegemaran aku ialah nang nak, ju-on, a tale of 2 sisters, the others... best giler watak nicole kidman dalam the others!

a tale of two sisters

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home