andhika | tharuna

"sekelumit kisah [ SUKA & DUKA ] anak penghujung benua"

Wednesday, March 15, 2006

hari rabu yang bosan...

ermmm... cuaca kat putrajaya ni muram jer... macam aku gak! kerja berlambak tapi macam takde mood jer nak buat. dalam kepala macam2 benda tengah berlegar. semalam buat pertama kali aku menjejakkan kaki ke red box, pusat karaoke kat sogo. mahalnya! jangan harap ler aku nak pi sana lagik. balik rumah dah dekat kol 1.30 pagi! bangun pagi nasib baiklah tak terlambat...

harini internet kat ofis macam tak stabil. sekejap ok sekejap hilang... macam biskut chipsmore lak! staf kat sini semua bising, almaklumlah takde internet bermakna diorang tokleh ler nak online YM! hehehe... bagus gak! kekadang situasi macam ni ada gak baiknya. macam ada satu insiden yang aku lalui baru2 ni. aku ada buat L.O. untuk pembayaran akaun sewaan webhosting JARING. dah dekat sebulan aku submit kat bahagian kewangan tapi biler aku check ngan JARING, diorg masih belum terima bayaran! pelik gak! aku cuba hubungi staf bahagian kewangan (adalah sorang kakak ni), dia cakap dalam proses... selang seminggu aku check lagi, still SUSPENDED akaun tuu... aku naik jumpa kakak tu sendiri. masa naik dia tengah sibuk borak ngan kengkawan dia sambil buat bulatan macam ada parti tupperware jer! aku tanyer dia pasal bayaran tu, dia terus macam kelam kabut. rupa-rupanya dia tak buat apa lagi ngan L.O. tu! dia bagi alasan banyak keja sampai tak sempat nak buat! yelah banyak keja berborak sambil mengumpat dari buat keja ofis! aku ni lak macam nak tengking dia jer, tapi memandangkan dia lebih tua dari aku aku cuma suruh dia buat lekas sikit... padahal masa tu tuhan jer yang tahu bagaimana rasanya tahap kesabaran aku!

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home