andhika | tharuna

"sekelumit kisah [ SUKA & DUKA ] anak penghujung benua"

Tuesday, December 05, 2006

Indahnya Bumi Kenyalang

My creation

(mengikut putaran jam)

1 - naik perahu tambang (30 sen jer) kat sungai sarawak
2 - jeti nak pi gua niah... dekat jer, naperlah diorang tak buat jambatan atau titi! hehehe...
3 - beli ikan terubuk kat pasar satok! nyam... nyam... nyam...
4 - painting cave of niah! ramai mat salleh kat sini yang datang... pelik gak naper rakyat negara sendiri susah nak jumpa dalam ni
5 - sarapan mee jawa kat area lutong, miri sebelum berlepas ke niah! ingat kat johor jer ramai etnik jawa! hahaha...
6 - muzium petroleum kat miri
7 - depan muzium arkeologi niah. saperlah yang jadik cameraman ni ek?!
8 - bangunan ni kat tebingan kuching... aku lupa lak nama dia... hehehe...
9 - antara tembikar yang dipamerkan kat dalam muzium arkeologi niah... sebenarnya tokleh amik gambar dalam muzium ni! hahaha...
10 - makan nasi lelapan empal kat bandar miri. sedap sangat tapi aku tak biasa makan pedas ler... syed yang belanja! terima kasih banyak-banyak...
11 - kat depan painting cave of niah!
12 - nyaman sungguh bayu pantai kat miri ni! rugi tak bawak swimming trunk...
13 - jambatan gantung kat taman awam miri...

3 Comments:

  • At 4:01 PM , Blogger Rush Murad said...

    wahhhhhhhh.......... banyaknya pics... dah aktif semula blogging? lepas ni sure senyap sunyi unless ada cerita yg betul2 menarik. pic yg cantik2 tu, aku yg snap kan? tepi pantai.... sedap plak tengok nasi lalapan tu, malam ni pi pekena lah, and mee jawa...walllaaa.... lebih sedap dari mee jawa johor, but sedap lagi kalau aku yg masak... mentor??? yer ker?? pasang sekali dua...

     
  • At 5:09 PM , Blogger andhika tharuna said...

    hahaha... aku try aktif seaktifnya semula update blog aku nih... bestlah pi borneo!

     
  • At 9:50 AM , Blogger novanexus said...

    bestnya borneo..saya akan kesitu lagi buat kali ke lima

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home