andhika | tharuna

"sekelumit kisah [ SUKA & DUKA ] anak penghujung benua"

Monday, December 11, 2006

kathy bates

aku bukanlah mengikuti sangat perkembangan pelakon yang seorang ni. kathy bates - pelakon yang aku perasan kehadirannya di pentas filem hollywood lewat cerita misery. melalui filem misery beliau dianugerahkan pelakon wanita terbaik di academy award! misery menjadi salah satu filem kegemaran aku dan kathy bates sendiri mejadi salah seorang aktres yang aku minati selain susan sarandon sebagai peguam dalam dead man walking dan natalie portman sebagai mathilda dalam filem arahan luc besson iaitu leon - the professional.

bentuk fizikal dan karektor semulajadi kathy memungkinkan beliau mendapat tawaran bagi memegang watak yang sebegitu rupa. baru-baru ini aku ada menonton sebuah lagi filem lama lakonan kathy iaitu dolores clairborne. filem stephen king ini mengingatkan aku kepada lakonan kathy di dalam misery! ermm... jalan cerita dijalin dengan amat menarik sekali disamping disokong lakonan mantap para pelakonnya. sebelum aku terlupa, stephen mempunyai koleksi filem yang harus ditonton... tetapi aku begitu menggemari filem langoliers.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home