andhika | tharuna

"sekelumit kisah [ SUKA & DUKA ] anak penghujung benua"

Tuesday, December 04, 2007

Dari Meja Pengarang


Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Bosan juga rasanya apabila tidak bekerja. Esok barulah aku masuk kerja setelah dua hari mendapat cuti. Demamku hampir kebah tetapi selsema masih belum pulih sepenuhnya. Begitu juga dengan tekakku yang rasanya masih bengkak lagi. Ubat yang diberi oleh doktor menyebabkan aku asyik mencari tilam dan bantal sahaja. Selera makanku juga tertutup dek penangan demam walaupun perutku berbunyi-bunyi minta diisi. Aku hanya makan buah-buahan dan bubur nasi sahaja kerana itu sahaja makanan yang boleh kutelan. Aku jarang demam tetapi sesekali diserang beginilah jadinya. Semoga aku cepat sembuh agar dapat melaksanakan tugas-tugas di pejabat yang sudah berlambak menunggu diselesaikan. Insyaallah...

Pagi tadi aku bersarapan di kedai mamak di hadapan rumah. Telur separuh masak 2 biji dan roti canai kosong 2 keping. Airnya milo tarik. Aku paksa semua makanan itu masuk ke dalam perutku padahal kerongkongku seolah-olah tidak mahu menerimanya. Aku tinggalkan komputer ribaku di rumah tanpa menutupnya. Alah sekejap sahaja aku keluar. Terjerit-jerit suara Anuar Zain melantunkan lagu-lagu dari album barunya agaknya. Tiada siapa yang mendengar, kalau ada pun jiranku yang berbangsa Cina. Aku jatuh cinta dengan album terbaru milik penyanyi berasal dari Melaka ini terutama lagu Tinggalkan Aku. Ada satu tarikan supaya aku mendengar lagu tersebut berulang-ulang kali. Tapi harus diingat, liriknya tiada kaitan dengan diriku walaupun ada sebaris dua ayatnya boleh dikaitkan dengan kisah diriku...

Katamu cinta telah tiada
Sendiri aku menahan pedih ini
Hilang semua rasa
Habis begitu saja
Untuk bersama buat selamanya

Katamu dia yang lebih sempurna
Dialah di jiwa, dia lafaz asmara

Bisikan kata-kata akhirmu itu menusuk jiwaku
Kini kau datang untuk kembali padaku

(korus)
Pergi sudah tinggalkan aku
Ku tak ingin engkau ada
Kembali lagi ke dalam cerita hidupku ini

Ku bahagia tanpa dirimu
Biar begini adanya aku
Tanpamu ku temukan sinarnya

Bisikan kata akhirmu itu
Menusuk jiwaku
Kini kau datang kembali padaku lagi

Pergi sudah tinggalkan aku
Tak ingin engkau ada
Kembali lagi ke dalam cerita hidupku ini

Ku bahagia tanpa dirimu
Biar begini adanya
Tanpamu ku temukan sinarnya

Usah lagi kau guris hatiku
Ku tak mahu lagi merasakan hadirmu dalam duniaku
Pergilah dari hidupku

Oooooo...Tak ingin kau ada

Kerana tanpamu ku temukan sinarnya


11 Comments:

  • At 10:23 AM , Blogger Wanpetunjuk said...

    Salam bro...payung tu macam kenal jeak...cantikkan...bukan yang atas gobok tu ke??

    Apa2pun, trima kasih atas ucapan tahniah tersebut...

    Happy working!!!

     
  • At 10:33 AM , Blogger andhika tharuna said...

    salam graduasi!

    aahh ler macam kenal ler payung tu, tapi di mana ya?! hehehe... kan ada 2, satu atas 'gobok', satu lagi kat bilik... :)

    selamat bertugas jugak!

     
  • At 2:28 PM , Blogger Adi Osman said...

    konsep payung katanya!

    parti bebaskah?

     
  • At 9:30 PM , Blogger Zuki Zain said...

    selamat berkerja dan jaag kesihatan selalu!

     
  • At 10:38 AM , Blogger Rush Murad said...

    demam lagik ker? apasal cerita payung plak? kami berdua terpaksa berjalan beberapa km dgn berpeluh2 utk mencari souvenir yg paling sesuai utk korang... akhirnya di tepi jalanraya itu, ada nyonya menjual payung dalam gelap malam... tanpa fikir panjang, terus menanyakan kepada buah hati di sebelah "sayang, cantik tak payung ni? sesuaikan kita beri pada aidil coz dia suka benda2 macam nih"... si sayang hanya mengangguk setuju sambil tersenyum simpul... aaahhh... saat2 indah di phuket! (lari tajuk ker????)....

     
  • At 12:37 PM , Blogger andhika tharuna said...

    naper asyik citer pasal payung dr phuket jer ni? apa2 pun, aku suka banget dpt payung tu! setiap kali si tepak sireh ni pi mana2 mesti tak lupa beli ole2 utk aku. terima kaih byk2...

     
  • At 12:42 PM , Blogger tasnim orang kaya said...

    salam perkenlan mr.andhika tharuna... masih ingat pada ku? huhuhu...
    anyway selamat bertugas kembali....

     
  • At 12:44 PM , Blogger Orlando Bloom said...

    salam perkenalan... hmmm sedang kecewa ker?? tapi tabah ker?? dah ada pengganti ker??

     
  • At 2:47 PM , Blogger andhika tharuna said...

    selamat datang menjengah blogku ini wahai cik tasnim n mr.beruang madu! tuan punyer blog ni tak kecewa pun, gumbira sentiasa... :)

     
  • At 4:53 PM , Blogger Adi Osman said...

    andhika ini sakit kah yang depa dok tanya memacam ni? cek tengok kalau kelibat kat alamanda tu nampak ok sajer! ke cek salah orang?

     
  • At 5:09 PM , Blogger andhika tharuna said...

    saperlah insan bertuah yang hang sangka andhika tharuna kat alamanda tu ek? ermmm... :)

     

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home